Pale people problem

Tänkte bara skriva om några saker som är fett jobbiga med att vara blek.
 
Bild i repris
 
1. Solskydd - Så fort jag går ut måste jag ha solskydd för att inte bränna mig och att behålla min blekhet, folk som solar borde också egentligen använda solskydd för att undvika det farliga strålningarna från solen men det flesta jag vet använder inte det.
 
2. Finnar - Är i alla fall så jag upplever det att på mörka människor eller bara lite solbrända människor syns inte finnarna lika mycket men då man är blek är det som en rödprick på vitt papper, syns mycket mer än en röd fläck på brunt papper
 
3. Foundation - Är nästan omöjligt att hitta en foundation som är rätt färg för mig och oftast om det är rätt färg kanske det är fel konstistens eller fel täckförmåga.. Den enda jag vet som är perfekt för mig är Lóreal True Match i Rose Ivory.. (har också märkt att riktigt mörka människor har svårigheter att hitta rätt färg, verkar bara göras till dem med medium mörkt)
 
4. Kommentarer - Kanske inte är ett direkt problem men blir lite utjatat att varje gång det kommer på tal så får jag frågan "Varför vill du det?" tar inte direkt illa upp men tycker det är en konstig och onödig fråga, skulle aldrig falla mig in att fråga någon som säger att dem vill bli brunare "Varför?". Men kanske bara är jag.
 
Håller ni med eller tycker ni jag är dum i huvudet? Skriv, skriv, skriv.
 
KRAM!
 
© Ellinor Wikman


Cecilia | Tatuerad & piercad feminist

Har sällan finnar, men om man är typ rosig om kinderna eller liknande så syns det som fan tycker jag. Och inte så lätt att hitta foundation i rätt färg, men tror det är ännu svårare om man har riktigt mörk hud. Trist.

Svar: Skönt att slippa finnar, syns inte på bilder men min hy är fan riktigt dålig!
Tycker fan att dem som gör foundation borde vidga sina färger, som sagt är typ bara dem med medium ton kan hitta. Dem riktigt mörka och riktigt ljusa har ju jätte svårt.. Inte okej!
Maria Ellinor Wikman

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: