Hår uppdatering!

Hallå!

Så håruppdatering och hur mycket mitt hår har växt! Har inte använt värme på mitt hår ungefär på 1 år nu (slutade någon gång efter bråvalla förra året). Just på grund av att det bara gick av och såg slitet och äckligt ut. Om ni vill se första inlägget jag skrev om det för ett halvår sedan så är det under kategorin "Hår" inte alls långt ner.
 
Mitt hår innan jag slutade med värme, aka ett år sedan (ungefär)
 
För ett halvår sedan, hade precis börjat få hår ner till mina boobs om man så fint kan kalla det så, haha, och det hade börjat kännas tjockare och mer hälsosamt.
 
Mitt hår är mycket mörkare (och om jag vågar säger det, lite brunt?! Usch, min värsta rädsla, kanske bara är paranoid som ser det bruna) nu än jag tänkte att det skulle bli. Men ska försöka tvätta ur det mörkaste och ösa i med lila och röd hårinpackning. Så är inte super nöjd med färgen just nu men vi får se bortom det för tillfället!
 
 
 
 
Och nutid, på ett halvår har det vuxit ungefär 1 dm så om ett halvår till borde jag ha den längden jag vill ha! 
Men har fan börjat klia i fingrarna att jag vill klippa av det för ibland är det så jobbigt att ha långt hår och känns så ivägen hela tiden, hah, men det kan jag lova blir först efter studenten och det är ju ännu ett tag tills dess. Och då vill jag ha så långt hår som möjligt!

Fortsätter behandla det som förut, tvättar det bara 2 gånger i veckan och då använder jag hårinpackning. Använder hårolja till topparna och en spray olja till resten av håret. Toppar också kanske varannan månad för att ta bort det slitna, för även om man inte använder värme blir det slitet och om man inte tar bort det kommer det bra gå av mer och mer!
 
Och så klart ingen slags värme på håret, tvättar inte heller håret i varmvatten för det tar bort färg och sliter på det! Men det är ganska överkurs tror om man inte har en färg som sköljer ur lätt och vill spara långt är det nog ingen fara om man duschar håret varmt.
 
© Ellinor Wikman


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: