Pengar och gymnasiets smink

Satt här och filosoferade och började tänka på min blivande smink karriär. Och tänkte på hur människor alltid talar om pengar, man ska tjäna så mycket pengar osv. Alltid då jag tänkt på framtiden av min smink karriär har pengar aldrig passerat min tanke (jag brukar skämta om att jag ska bli rik men aldrig på allvar). Har aldrig funderat på hur mycket jag hade kunnat tjäna om jag får jobba med EXAKT vad jag vill.

Och tänkte igenom det nu och insåg att jag bryr mig inte om pengar, eller alltså, mycket pengar är ju alltid nice men det är inte det jag strävar efter i mitt liv.
 
Jag hade kunnat jobba i en riktigt gammal sliten affär som gör att jag precis klarar hyran bara för att få sminka till det jag vill, vilket skulle vara till filmer/filmserier - gärna gore, fantasy eller sådant. Men om jag får det är jag nöjd, jag behöver inget annat.

- Nog så hade jag sparat så jag kunde resa runt jorden vilket också är ett mål (i alla fall vara till minst ett land i varje kontinent) men är ju något man mest troligt måste spara till ganska hårt hur som helst, är ju inget man bara drar ur röven.
 
Tänkte också lägga upp 2 bilder (och en historia) från tiden precis innan jag flyttade på smink jag gjorde då.
 
Hade det här till skolan, vilket var ganska kul, hehe.
 
Det här sminket med regnbågstårar gjorde jag då jag hade fått veta att jag inte skulle få komma in på det stylist gymnasiet jag först sökte till (för er som inte vet la den linjen ner på grund av för få ansökningar), vilket knäckte mig totalt, hade varit inställd på att gå där i 2 år och visste inte vart jag skulle ta vägen. Men uppenbarligen löste sig det! 
 
Citat från då jag skrev det inlägget: "Gjorde också ett smink som var lite för det här tillfället och det jag "vill säga" med det här sminket är väl att man ska gråta men sen se det positiva för det är ju det enda jag kan göra i det här läget..."
 
Om ni vill läsa det inlägget är det här http://elliwikman.blogg.se/category/smink-5.html

En av få gånger då mina sminknigar har en betydelse, men det var allt jag kände att jag kunde göra just då, bara jobba mer och bli bättre på egen hand, för ge upp skulle jag fan heller göra!
 
Mycket text men hoppas ni fann det intressant i mina kvälls funderingar, puss och kram, godnatt!
 
© Ellinor Wikman


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: