Överredigerade smink bildet

En sak jag inte gillar är då folk överredigerar sina smink bilder. Jag försöker alltid få bilderna hamna så nära verkligheten, annars kan inte personen som ser bilderna veta hur det verkligen ser ut. Klart jag redigerar dem men är bara att ge tillbaka lite färg som kameran sköljde bort.
 
Helt oredigerad bild
 
Hur jag hade redigerat den
 
Hur många redigerar (exempelvis, man kan ju göra stora redigeringar på olika sätt men ni förstår min poäng)
 
DOCK! Finns det undantag till då jag inte finner det irriterande vilket är då bilden inte handlar om sminket dem kanske bara tog en bild på sig själva och hade smink och ville redigera den mycket och det är ju skitbra.
 
Det andra undantaget är då man fotograferar ett smink till något speciellt, alltså bilden handlar inte bara om sminket det kanske är en skräckscenario eller fantasy och man vill göra färgerna dovare för att skapa en skrämmande atmosfär osv, då tycker jag också det är okej.

Men om det är som då jag lägger upp bilder bara för att visa, titta här vad för smink jag gjorde idag, tycker jag man ska visa hur det verkligen såg ut.
 
Kanske bara är jag som ser det så här, ni får gärna skriva om ni inte håller med mig!

KRAM på er tills vidare!
 
© Ellinor Wikman


Helena R

Håller med! :) Har sett många skräckexempel där de drar fram färgerna till max och det ser inte speciellt naturligt ut. :)

Svar: Härligt att veta att det inte är bara jag som upplever det! :)
Maria Ellinor Wikman

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: