Dåtid, nutid, framtid

Ett helt år har gått... Känns kul att blicka tillbaka lite på året och se förändringarna.
 
Har bott "ensam" (med Oliver i 1 år) i 1,5 år nu. Halva tiden av gymnasiet har gått, helt sjukt. Jag tänkte prata om förändringar och hur jag känner att jag har utvecklats från då till nu.
 
Jag förra julen, mer smink, kortare hår, en piercing och mindre töjningar men utöver det är skillnaden inte så stor om vi talar utseende. Längd, vikt, hårfärg och sådant är samma sak då som nu, Även min klädstil står stilla och oförändrad.
 
Jag nu förtiden.
 
Men jag tror att där den stora förändringen sitter är i mitt huvud. Andra runt omkring mig märker det säkert inte men jag märker att jag känner mig starkare på egna ben nu. Säkert tack vare att jag fått lära mig att ta hand om mig själv.
 
Jag klarar av mer och kan ta mer skit. Förut hade jag rätt lätt att bryta ihop men nu gör jag nästan aldrig det. Det är nog den största förändringen jag ser i mig själv, min egen styra. Och att jag har mer självkontroll och inte blir lika arg eller så längre. Jag kan låta människors tröghet rinna av mig utan att känna behovet att motbevisa dem för tröga människor kommer alltid vara tröga människor.
 
Bild från google
 
Men 2014 vad händer det här året då?
 
Ganska mycket faktiskt:
♦ Jag fyller 18 år (med det fördelar, akohol, beställa på internet, inte behöva föräldras tillstånd på olika saker osv)
♦ Ska börja söka jobb så jag kan bo kvar här då skolan slutar
♦ Tatuera mig (ska försöka samla ihop pengar så fort som möjligt men får se)
♦ Bråvalla Festival
♦ Skaffa körkort (förhoppnigsvis en bil)

Och säkert massor annat jag inte kommer på nu.

Skriv gärna hur er framtid, dåtid eller nutid ser ut! Något speciellt ni längtar efter? Älskar då ni kommenterar, KRAM!
 
© Ellinor Wikman