Dödliga synder stolthet/pride

Hittade inget som stod om det på svenska så google översätt om ni inte kan engelska så bra:
 
In almost every list, pride (Latin, superbia), or hubris (Greek), is considered the original and most serious of the seven deadly sins, and the source of the others. It is identified as believing that one is essentially better than others, failing to acknowledge the accomplishments of others, and excessive admiration of the personal self (especially holding self out of proper position toward God).
 
 
 
 
 
 
 
 
Okej, känner mig inte alls inspirerad och tror jag är på väg att få migrän igen. Måste seriöst ringa läkare och be om receptbelagd medecin för receptfritt fungerar inte och börjar bli värre...
 
Men hade lite tanke med sminket, tänkte mig att stolta människor sträcker på nacken, håller huvudet högt och ser ner på resten av världen Ooooch man håller huvudet så högt att huden spricker upp. Orkade inte lägga ner alls mycket jobb på det här och är som sagt ganska oinspirerad och illamående så ni får ta att det inte är super bra..
 
KRAM
 
© Ellinor Wikman


Cecilia | Tatuerad & piercad feminist

Sminkningen är fin men jag tänker mer på vrede när jag ser den.

Svar: Jaså, berätta varför? :)
Maria Ellinor Wikman

Cecilia | Tatuerad & piercad feminist

Tyckte färgvalet var eldigt och det förknippar jag med ilska och färgen för vreden är röd och du har mycket rött i sminkningen. :)

Svar: Okej, jag förstår hur du tänker!
Maria Ellinor Wikman

Cecilia | Tatuerad & piercad feminist

Men jag gillar att du gör synderna nyskapande, inte precis så som man tänker sig dem utan alla lite otäcka. :)

Svar: Vad glad jag blir att du tycker så! Att någon förstår min tanke :))
Maria Ellinor Wikman

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: