Super tips mot finnar!

Glömde nästan bort att jag skulle skriva det här inlägget då jag är så sjuk och trött så har sovit bort mestadels av dagen.
 
I alla fall älskar att sitta och titta runt på youtube efter nya ansiktsbehandlingar man kan göra med saker som man har hemma eftersom jag inte är den rikaste har jag inte råd att köpa dyra produkter och så vidare. Så igår kollade jag en video på youtube där dem berättade att något som är bra för finnar, minska porer och liknande är salt.
 
Bild från google.
 
Det man gör är man värmer vatten, så varmt att man kan ha det på kroppen utan att bränna sig och doppar sedan en trasa/handduk i det och fyller på med salt, mängden vet jag inte exakt höfta något du tror blir bra, skulle säga hellre för mycket än för lite. Rör om tills saltet har upplöst och lägg den sedan på ansiktet i ungefär 10-15 minuter om inte längre om du känner för det och har tid.
 
Bild från google.
 
Jag gjorde det här när jag badade och då fyllde jag badkaret med salt också för att behandla hela kroppen, jag låg där i kanske en halvtimme, och eftersom jag var nog smart och inte klippte ut hål så jag kunde andas genom handduken flyttade jag runt den på ansiktet och doppade den då och då i badvattnet så den blev fuktig igen.
 
Efter det duschade jag som vanligt och när jag klev upp smörjde jag in kroppen och ansiktet, det är YTTERST viktigt att göra detta då salt torkar ut kroppen, särskilt viktigt är det om man har torr hy.
 
Efter detta var mitt ansikte och kropp silkeslen, har tidigare haft som små knottror på ansiktet (inte direkt finnar) vilket efter det här halverades och gjorde allting mycket lenare, så jag rekomenderar det starkt att pröva detta och det kommer ju inte förstöra ens ansikte om det inte fungerar!
 

Hoppas ni finner det lika bra som jag gjorde, nu ska jag äta muffins och dricka iste till en film!

Hejrå!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller alla texter som skrivs på bloggen
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov!