Kim Kardashian highlighting

Jag brukar inte vara så inne på kläder som är moderna men det tänker jag inte gå in på den här gången men en modetrend inom smink som jag tror har gått över styr är Kim Kardashians highlighting.
 
Bild från google.
 
Jag brukar inte bry mig så mycket om smink trender men jag tycker den här har gått över styr. Att highligta, kindbenen, näsan, hakan och pannan tycker jag är helt okej och kan se riktigt snyggt ut. Men då man tar det i en nästan vit triangel från ögonen ner till tippen av näsan ger det ett olustigt utseende som ser ut som att man dunkade huvudet i ett för ljust puder, det är för uppenbart att hon har gjort highlighting det borde bara vara ett inre ljus.
 
Jag anser att higlighting fortfarande ska sitta på ansiktets höjdpunkter för att framhäva dem och under ögonen är inte en höjdpunkt så jag är inte riktigt med på noterna med det...
 
Men alla får ju sminka sig som dem själv vill men jag ville uttrycka min åsikt om detta då det blivit en så sjukt stor trend.
 
Uppdaterar senare hur jag fick mina naglar att sluta gå av!

HEJRÅ!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller alla texter som skrivs på bloggen
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


NiNNi

Men det är väl ändå där man ska highlighta för att framhäva ögonen? Ser inget riktigt felet med den smikningen. Det är ju liksom ingen fet vit rand under.

Svar: Jag förstår iden men tycker det bara ser olustigt ut
Ellinor Maria Wikman

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: