Frodo! Eller..?

Okej satt och ville rita något och bestämde mig för att ge ett försök till att rita ett ansikte vilket jag inte gjort sedan jag gick i 5'an. Så sökte upp en bra bild på Frodo och startade.
 
Det finns ytterst mycket saker jag hade velat förbättra men har ritat konstant i 3 timmar och mina ögon snurrar så säger att jag är nöjd för den här gången, men känns bra att jag försöker göra saker jag inte är lika bra på. Dessutom så visade jag Oliver bilden utan att säga vem det föreställde och han såg direkt att det var Frodo så kan ju inte vara för missnöjd.
 
 
Det största sakerna jag vill förbättra är ansiktsformen, näsan och håret.
 
TIPS!
Rita skuggorna mörkare! Skuggorna är det som kommer forma vad det än är du ritar och skuggor är inte alltid i samma ton. På min bild på "Frodo" ser man ju tydligt att ljuset faller från den vänstra sidan vilket gör den högra sidan mer framträdande och mörkare. Tryck hårdare med pennan och om det blir för mörkt finns ju alltid sudd. :3

Nu måste jag äta något, massor med kramar!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller även alla texter som skrivs på bloggen 
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: