Arbete

Ska bara snabbt dra en sak som jag tycker är så konsigt att höra...
Så ofta säger folk att de vill bli tandläkare eller advokater eller liknande och jag frågar ju "Varför?" för jag har aldrig märkt att det verkar ha ett större intresse för det och har många, många gånger fått svaret "För man tjänar bra".. Jaha... Nu tänker jag ta till med det gamla ordspråket "Man kan inte köpa lycka" och jag tror också det att om man jobbar med något som man inte ens finner intresse i först och främst kommer man ju inte komma långt i det yrket för man lägger inte ner lika mycket på det som om man vore intresserad.

Dessutom hur glad kommer man känna sig att leva om man vet att 5 dagar i veckan (oftast) måste man gå och göra något man inte ens brinner för bara för att tjäna mer pengar. Tror man i längden tjänar mycket mer på att hitta något som man trivs med för då kan man i alla fall tänka att man kanske inte tjänar så jävla mycket men man tar ju sig fram i livet och känner inte att man behöver genomlida det!



I alla fall så har jag umgåtts med Oliver sen i onsdags och har varit fett COOLT! Orkar inte berätta mer ingående i allting som har hänt mer än att han har skaffat ny fet dator och mina saker har kommit! Allting var assnyggt och passa bra (utom en tröja som jag ska skicka tillbaks och få i större storlek) fotar allting då jag är hemma så får ni se, byxorna är lätt mina nya favoriter! Tror Oliver har fått höra 20 gånger hur mycket jag älskar dem och hur bra dem sitter över mitt aaaas!


Fein bild i repris men tycker det blir roligare med en bild!

Föresten så är Luleåkalaset spikat! Drar dit med Ellen och hennes kille André, blir säkert askul. :)

Det var allt för nu! hejråå!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: