Måste vara glasklar

Okej... Tydligen måste jag vara glasklar häromkring. Fick en kommentar på mitt föregående inlägg
 
 
(dfdfd ([email protected]Om: Lunch
IP: 85.11.40.6
Du vet väl att frukt innehåller stora mängder socker?)
 
....
 
Först och främst jaaa, det är väl klart jag vet. Men då jag säger socker menar jag choklad, chips, ostbågar och sådant. Om man försöker vara hälsosamare tror jag inte många säger att man ska undvika frukt för det innehåller socker. Trodde det var något som alla redan förstod då jag skrev inlägget, men icket.
 
Sen om vi snackar socker och socker så är det ju sen en stor skillnad på sockret i frukt och sockret i choklad, jag tror att sockret i choklad (for example) är det som man blir beroende av då många blir beroende av socker, om det vore så enkelt som att byta ut choklad mot ett äpple och få samma tillfredställelse tror jag många hade bytt för länge sedan. 
 
Men vafan vet jag, tydligen verkar jag ju så trög att jag måste bli lärd i 18 års ålder att frukt innehåller socker.. Okej nu låter jag grinig men kändes som en så onödig kommentaaar, mähähäh. Jag är så rolig som tar upp sådant här.
 
Här får ni se om ni undrar vad frukt (äpple) innehåller).
 
 
Nu ska jag äta, kram
 
© Ellinor Wikman


Anonym

"Om man ska hårddra det hela så är egentligen det enda som skiljer frukt från Ahlgrens bilar, Coca-cola eller andra sockerprodukter att frukt faktiskt innehåller en del vitaminer/mineraler. Det är inga betydande mängder, men de finns där i alla fall, vilket det inte gör i godis. Så visst, käkar man frukt för att fylla dagsbehovet av vitaminer/mineraler (då måste man i och för sig köpa i stort sett 5 olika frukter samt att inte ens då täcker de hela behovet), ja då är de ett bättre alternativ än godis och läsk. Men annars? Nej, inte jättemycket bättre och inte heller billigare.

En banan, till exempel, innehåller mellan 20 till 30gram socker och jämför man det med en burk Coca-cola så ser man att det är ett identiskt sockerinnehåll. Bananens socker kallas fruktos och Coca-colans sackaros – sen är det ingen större skillnad. Kroppen märker ingen skillnad om det är ”naturligt” socker som i bananen eller ”tillsatt” socker som i Coca-colan – det blir samma sak under nedbrytningsprocessen i mag-tarmkanalen."

http://www.improveme.se/new/index.php/magazine/article/7263

Svar: Hm, intressant… Glad att du svarade på det jag skrev och förklarade så du inte bara snackade massa skit och kommenterade för att vara pain in the as. Ändrar dock inte min åsikt om att jag tyckte det var uppenbart att jag menade godis och sådant och kommer inte få mig sluta dricka smoothies. Men fann det du skrev intressant, så tack… Kan bara inte förstå varför du skriver anonymt då du faktiskt har bra argument för det du skriver? Så länge man inte snackar skit förstår jag inte poängen med anonymitet.
Maria Ellinor Wikman

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: