Framtiden?

Min framtid är så mycket jag vill göra...

Jag vill först och främst bli stor i smink, jag vill sminka det största av det största, innan det ska upp på scen, när det ska göra en musikvideo eller vad som helst! Bara jag kommer synas för blir alltid så lycklig att se då någon annan bär och gillar mitt smink och vill att hela världen ska uppleva det och inspieras och gilla det!

Men sen tänker jag jag vill också uppleva så mycket annat i mitt liv, jag vill äta på 10 000 kronors resturanger och vill kanske bo mitt ute i djungeln utan ström eller något bara naturen och lära mig uppskatta livet mer, vill bo med munkar i Kina och hitta ett inre lugn så jag kan hantera allting som kastas mot en i livet, jag vill gå på stränderna i varma länder och bara känna livet vara underbart.

Men samtidigt vill jag vara här i Sverige och ha mina vänner här, jobba, åka ut och med mina vänner på helgerna eller ligga och mysa med godis hemma i soffan och när jag tänker kommer jag på bara mer och mer saker jag vill göra, jag vill se och om jag skulle skriva en lista skulle jag komma på något nytt varje dag jag lever.

Och när jag tänker på allt jag vill göra känns det som jag inte kommer hinna! Som om livet är för kort att jag måste nu! Måste leva nu måste börja NU! Vill inte sluta som alla andra i den här staden, vill inte sluta så jag vill inte nöja mig med något eller låta framtiden välja hur det går. Jag vill bestämma mitt eget öde! Jag vill vara den som skapar min framtid och vill kunna dö när jag är hundra och känna att det inte finns något jag missat!

Tänk vad man kan göra, det finns inget som stoppar en! Pengar? Men skaffa pengar då! Man låter småsaker stoppa en att göra det man vill. Folk nöjer sig så lätt och vill bara skrika LEV! Vad vi vet så finns det bara ett liv och vi måste leva det fullt ut så varför inte?! Varför nöja sig med att jobba här i samma stad, få 3 barn och resa till Skara sommarland på sommaren? Det kanske är ett fint avslut på livet men det verkar som att alla bara väntar på något... Väntar på vad, livet tickar iväg nu och det är nu!

Skrik, hoppa, ropa och skit fullständigt i vad andra säger för du kommer inte se dem senare i ditt liv och du ska inte bry dig att skämmas!

Ingen mening att försöka sätta livet på paus för det passerar ändå. Man ska aldrig nöja sig! Man ska njuta.