Tatuerings uppdatering

Senast jag pratade om min tatueringsläkning var i en av mina videobloggar men om ni inte sett/orkar se videosarna kan jag ta en snabb run through vad som hänt.
 
Efter jag gjorde den (2 veckor sedan) tog det ungefär en vecka innan den började flagna, vilket var läskigt, då det var väldigt mycket och färgen såg fläckig och konstig ut då översta lagret av färgen flagna bort också. Smörjde in den ungefär 3 gånger om dagen då och försökte ha lössittande byxor jämnt. Efter ungefär 3 dagar av det var allting borta.
 
Just nu flagnar det absolut översta hudlagret, vädligt tunt och så långt jag kan se är det ingen färg som följer med. Det är också först nu den börjat klia för mig men är inte så farligt och kan hålla fingrarna i styr! Smörjer bara in morgon och kväll och använder vad jag vill för byxor men försöker ändå inte använda mina absolut tajtaste.
 
 
Är bara några ställen man fortfarande kan känna små upphöjda platser i huden där det inte riktigt flagnat klart  men då jag drar handen över (till exempel) bladen känns det precis som min egna hud. 
 
Tror den kommer vara fullständigt läkt innan slutet av veckan men ska ändå forsätta smörja in och inte duscha varmt/för länge och bada tills månadens slut så jag är säker på att den har fått nog med tid.
 
 
Men känner mig mer och mer nöjd för varje gång jag ser den (nog för att det är ganska omständigt att göra) och är glad att jag kan känna att den har gjorts bra, alltså att den är helt slät.
 
Gör en sista uppdatering om det här i slutet av månaden!
 
Sen snabb uppdatering om idag, Julia frågade om vi skulle käka pizza idag igen och för hon var sugen på det (och jag är alltid sugen på det) men känner att jag håller på att få migrän och värmen gör det inte bättre så ska begrava mig i DH och hoppas det går över så jag kan gå ut och fotografera senare.
 
KRAM!
 
© Ellinor Wikman


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: