Min tatuerings upplevelse

Okejrå, först av allt. Har gjort en kategori som heter "Tatueringar&piercingar" inte för att "Gud jag har gjort en tatuering fyfan va tuff jag är" utan mer att jag själv vet att jag tycker det är jätte jobbigt då jag inte kan hitta såna inlägg och bilder då jag finner det intressant, så. Så vare med det.
 
Kommer uppdatera lite då och då (i videobloggar och inlägg) under läkningstiden för tror det kan vara en intressant sak att se och veta när man ger sig in på det.
 
Här ser ni mer hur stor den är i jämnförelse. (och den vita fläcken på övre bladen och lite på mitten av rosen är gel)
 
SÅ, jag tatuerade mig igår...

Gjorde det ont? - Ja, klart som fan det gjorde, men var väldigt hanterbart till mesta dels, valde benet just för jag vet att det är ett mindre känsligt ställe och ville inte börja med typ fötterna då det är väldigt ömtålig plats. Men mitten av tatueringen var ungefär 4 av 10 i smärta, sidorna på benet var 5 av 10 och närmare knäväcket var det 7 av 10, där gjorde det riktigt ont och jag kunde inte slappna av ordentligt.
 
Hur kändes det? - Som alla säger är det en väldigt unik känsla och tror många upplever den olika, men för mig kändes det som en epilator (som drar upp håret från roten) fast den var glödande, så en brännande känsla, som det flesta säger.
 
Hur lång tid tog det? - Det tog ungefär 2,5 timme, vi tog en 2 minuters paus men det var för att Jenny (min tatuerare var tvungen att tala med en kund)
 
Vart gjorde du det? - House of Pain i Norrköping hos Jenny, hon var jätte snäll och fick mig verkligen känna mig bekväm så var en riktigt bra första upplevelse.
 
Varför valde du det motivet/vad har det för betydelse? - Okej, jag tänker säga det här en gång för alla för mig måste inte tatueringar ha en mening, den här tatueringar har ingen mening. Jag tycker rosor är vackra/jag gillar den här stilen på tatueringen  och jag har alltid gillat blåa rosor mer än röda.
 
Känns som en klassisk grej som jag aldrig kommer tröttna på. Och om ni har en annan åsikt om det, kan ni diskutera med era kompisar och fnittra men jag bryr mig inte ett dugg att höra det.
 
Här kan ni se att det är aningen rött och svullet just nu
 
Idag for plasten av som jag haft tidigare, känns ömt och svullet för tillfället men har smörjt in den med en gel från House of pain som är speciellt gjord för läkande tatueringar. 

Också efter att jag tog bort plasten har den svullnat mer så har ganska svårt att stödja mig på benet och haltar fram för det mesta.
 
Och (även fast jag inte får ofta hatkommentarer) om ni inte gillar motivet/tatueringar eller om ni tänker predika om hur fult det kommer vara då jag blir gammal, snälla, SNÄLLA, gör det inte för det är ändå försent, den sitter fast och kommer inte komma loss inom en snar framtid.
 
Jag är i alla fall jätte nöjd jag älskar den och skulle inte vilja ha den på något annat sätt!
 
KRAM!!!
 
© Ellinor Wikman


Nathalie

Min nya har inte ens läkt och jag vill redan gadda andra låret..beroendeframkallande som tusan haha

Svar: Jaa, jag menar det! Planerar redan min nästa också!
Maria Ellinor Wikman

Cecilia | Tatuerad & piercad feminist

Fin. Rosor är ju väääldigt vanligt tatueringsmotiv men ändå känns det som att de aldrig blir uttjatade, en klassiker helt enkelt. Jag hade velat ha lila ros/or, men i realistisk stil. :)

Svar: Jo precis, och jag älskar verkligen klassiska tatueringar och stilar. Är inte så stor på moderna saker och sådant, klassiskt blir aldrig uttjatat, som titanic, alltid en bra film!
Lila hade också varit riktigt snyggt, och vilken stil (nästan) en ros än har tycker jag det alltid är snyggt! :)
Maria Ellinor Wikman

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: