Spara ut håret

 
Sedan Bråvalla (i början av sommaren) och fram till nu har jag använt värme på mitt hår mindre än 10 gånger. Och jag ser verkligen en ENORM skillnad på innan då jag friterade mitt hår varje dag och nu.
 
Mitt hår har varit ungefär samma längd det senaste åren, jag har försökt spara det i evigheter (4 år), men det har inte gått eftersom det alltid har gått av allt eftersom det växt. Har kanske växt under dessa 4 år 5-10 cm då det borde vara för bara ett år så mycket!
 
Här är en bild på mitt hår för 1 år sedan.
 
Jag vill peka ut några saker ni ska tänka på när ni ser den här bilden innan jag visar er bilder från nu.
 
Man ser direkt att mitt hår har friterade toppar.Det var omöjligt för mig att få hela håret en jämn röd färg på grund av att det var så slitet. Jag skulle tro att jag hade behövt klippa bort 5-7 cm av håret för det var bara dött. Vilket jag inte insåg då för jag var van att det kändes så! 
 
Tänk också på att jag sitter och har inte så rak hållning i den här bilden och om jag vore rak i ryggen (som jag är på bilderna ni kommer se) skulle mitt hår se ännu kortare ut. 

Jag klippte av ungefär 5 cm också när jag slutade med värme i håret så att allting skulle vara friskt. Nu toppar jag mitt hår då det känns som att det behövs annars använder jag bara håroljor. Så nu är mitt hår rött ända ut till det yttersta topparna. 
 
Här kan ni också se att jag inte böjer huvudet på något konstigt sätt för att det ska se längre ut. Mitt hår har inte varit så här långt och hälsosamt sedan innan jag började färga mitt hår (började då jag var 13 år).
 
 
Så om ni försöker spara ut håret (som jag vet många gör) skulle jag rekomendera starkt att lägga alla värmeverktyg på hyllan för det gör en enorm skillnad!
 
En sista sak jag måste säga är att man inte märker då håret går av på grund av värme verktygen. Det är ju inte som att jag tog plattången och det bara lossnade bitar av hår. Det är en långsam process och försvinner säkert mycket i duschen och då man sover så det måste ni veta!
 
KRAM skriver sen!!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller även alla texter som skrivs på bloggen 
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: