Let's be real

Tänkte vara lite öppen och ärlig med er för en stund. Jag är inte så öppen alls om personliga saker men har börjat känna mig säkrare i mig själv på sistone så tänkte öppna mig lite, kommer aldrig vara helt öppen om vad som jag upplever i mitt liv på min blogg men lite mer kanske.
 
 
Varje dag försöker jag känna mig bekvämare i mitt sociala liv. Det är något jag jobbat med hela mitt liv. Inte för jag har svårt att skaffa vänner eller svårt att prata med människor bara det att jag är överdrivet kräsen vem jag anser som mina vänner. Men samtidigt ser jag det som att jag inte tänker vara vän med någon som är helt korkad och bara snackar skit och har annorlunda humor än mig, vilket känns som många.
 
MEN då jag är så kräsen så har jag inte jätte många vänner, alla människor som jag räknar som mina vänner kan jag räkna på en av mina händer, så är ju inte ett ton.
 
Nästan alla människor jag känner (för jag känner så många, haha!) har jätte många vänner men har något dåligt att säga om den ena och den andra och jag vill inte vara en av dem som gör så, har jag ett problem med någon jag är vän med vill jag kunna säga det till dem eller så vill jag inte ha dem som vän.. Vill inte ha jätte många vänner bara för att om jag ändå knappt gillar hälften.
 
Jag är egentligen en introvert person, en som helst har få vänner och spenderar mycket tid själv.. Mitt problem (som jag jobbar med) är att jag har svårt att acceptera det. Har hela mitt liv velat vara en annan person och försökt inbilla mig själv att jag är den personen. Har svårt att acceptera att jag inte alltid vill springa runt utomhus hela tiden, att jag har svårt att ringa upp 50 olika människor varje dag och fråga om man ska hitta på något.
 
För jag säger ju alltid att jag vill vara den här personen som upplever massa och jag vill se massor innan jag dör och alla säger att nu är tiden att uppleva och se, i den här åldern jag är i, så känner den här pressen från omvärlden att prestera och hitta på saker då jag innerst inne vet att jag är lika nöjd hemma. 
 
Så just nu försöker jag pressa mig själv socialt och våga träffa andra människor, försöka att inte vara så kräsen och ta mig ut oftare samtidigt som jag vill kunna acceptera att jag är mer introvert och gillar min egentid mer än andra kanske gör.
 
 
Jag hoppas ni fann det intressant och fick lite mer perspektiv i hur jag är som person. Hoppas ni har en underbar dag!

KRAM!
 
© Ellinor Wikman


Cecilia | Tatuerad & piercad feminist

Sån är jag också. Hittar alltid fel på folk så vill inte vara med dem men klagar ändå alltid på att jag har så lite vänner.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: