Julias händer

Hej grobianer! Uppdaterade inte direkt jag kom hem för satt mig och ritade direkt och gjorde en bildserie, där jag kan guida lite till hur man ritar händer. Händer är det enda jag är riktigt självsäker på att rita så tänkte att det kunde vara en rolig grej.
 
Nu ritade jag av Julias händer för jag har velat göra det väldigt länge så fotograferade hennes händer och gjorde bilden svart/vit, för tycker det är enklare att se hur det ska se ut om bilden är svart/vit då min bild kommer bli svart vit.
 
 
Jag börjar alltid med att skissa ut det jag ska rita så jag inte börjar rita och sen inser jag att det blir för stort för pappret, har gjort det misstaget för många gånger!
 
.
 
Jag ger den naglar och diverse rynkor på händerna.
 
Den här delen gör jag lite baklänges gentemot vad jag ser att det flesta gör. Men jag gillar att rita ut det riktigt, riktigt mörka skuggorna först, känns som om jag har något att utgå i från till det andra skuggorna. Sen la jag också till skuggorna som landade på bordet, jag brukar inte alltid ha med sådant men den här gången ville jag det.
 
Kom ihåg att naglarna också har olika nyanser och inte bara en solid färg, vilket skulle ge ett väldigt platt uttryck. Knogarna och där "rynkor" sitter på händer är oftast mörkare än resten av handen så skuggade in det med. Här ser man väldigt tydligt på handflatan att även fast det är en plattare yta kan den ha olika nyanser vilket är viktigt att kolla efter, små detaljer gör all skillnad!
 
 
Skuggade den övre handens fingrar, det viktigaste att komma ihåg är som sagt att en skugga kan vara olika mörka och det är de som gör stor skillnad
 
Gjorde klart andra handen också med samma princip och kolla ständigt tillbaka på orginalbilden så att allting faller på rätt ställe.
 
Sen gjorde jag små detaljer och gjorde linjerna skarpare och singerade med årets datum som alltid! Min bild fick ju inte samma ljusa intryck som bilden jag tog på Julias händer men det är personlig förkärlek till riktigt mörka och djupa skuggor, om ni vill att det ska likna mer kan ni bara ha en lättare hand. Tog ungefär 2 timmar att rita klart allting
 
Skissen gjorde jag med en H penna
 
Och resten av tiden använde jag av en 4B penna
 
Sen använde jag mig av min stump för att sudda ut linjer och så klart ett sudd!
 
Kan sjukuppdatera er lite kort också, trodde verkligen att allting hade blivit bättre men halvvägs genom ritandet så smällde det till i magen och kan inte stå rakt just nu... Ska försöka få i mig mat och vila och hoppas det går över... Skriver mer senare.
 
KRAMAR!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller även alla texter som skrivs på bloggen 
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


NiNNi

Fab B)

ojkl,ö

det heter stompf

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: