Det är lagligt

Godmorgon! Har varit vaken ett tag och kollat på youtube men har inte tagit tag i orken att blogga föränn nu. Ska försöka fotografera och rita idag för det var ett tag sen nu.
 
 
 
 
Tänkte ta upp en sak som jag vill att fler ska veta. Får ofta höra att det är olagligt att fotografera andra människor då jag filmar och fotograferar. Men jag har faktiskt kollat upp detta och det finns ingen svensk lag som säger detta inte heller finns det någon lag då man får lägga upp det på internet eller på andra platser, dock finns det en lag som säger att man inte får fotografera/filma personer på privata platser som toaletter, duschar osv. 

Man får ju antagligen inte skriva kränkande saker om personen, personangrepp, rasism osv, men det förstår ni väl?
 
Så då vet ni! Och ni slipper beklaga över mig. :3
 
Kramar skriver sen!c
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller även alla texter som skrivs på bloggen 
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: