Julmust och The Hobbit

Vaknade tidigare än jesus idag och for till stan och mötte Becka.. En timme innan vi kunde köpa biljetterna! Så var trött som en röv och köpte en dyr frukost från McDonalds som inte var så god som priset borde gjort den..

Sen köpte vi biljetterna och åkte till skolan! Woopwoop.
 
 
 
Var cp trött hela skoldagen men innan jag åkte hem for jag förbi Öob och handlade lite men så fort jag kom hem somnade jag och har inte fått tid att blogga föränn nu.
 
 
2 packet kakor. Kommer bli fet.
 
Hade ingen ork att få bra skärpa på bilderna, ville bara få upp det här inlägget.
 
Jag vet inte om ni har märkt/upplevt det här men för mig upplever jag det så att äldre utländska människor är SÅ mycket trevligare än det flesta äldre svenska människorna. Kan ge två exempel från då jag varit på Öob bara för jag var på Öob idag.
 
Första gången hade jag och Oliver lastat upp alla våra saker på bandet och vi var näst på tur men då fuckade maskinen ut så var tvungen att byta kassa och alla kastade sig dit, vilket var frustrerande då vi väntat längre än dem andra. Men paret som stod framför oss lät oss gå före eftersom det också märkt det här och inte var bara egoistiska och ville vara först ut.
 
Det som hände idag var att jag hade varit smart och inte tagit någon korg så bar allting i mina händer vilket var ganska tungt. När jag stod först i kön stod en svensk (antar att hon var svensk hon såg svensk ut) kvinna som kollade bak på mig och såg asförbannad, av någon anledning, ut. Men den kassan gick så sakta så bytte och hamnade bakom en äldre man som såg hur tungt det var att hålla upp allting och lät mig därför gå före.
 
Jag vet inte om det inte handlar om att det var utländska utan att jag hade turen att träffa trevliga människor just då. Men kan inte hjälpa att undra att dem har blivit annorlunda uppfostrade och ha mer respekt för andra människor vilket jag ser att många i Sverige saknar. Jag vet inte spekulerar bara.
 
Pussar och kramar, skriver mer senare!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller även alla texter som skrivs på bloggen 
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: