Apelsiner!

Äter alltid större frukost på helgerna, vet inte varför men är mycket hungrigare då. Så åt müsli, mackor, vatten och en apelsin. Då jag hade skalat apelsinen tog jag fram kameran och testade lite av mina nya kamera kunskaper.
 
På tal om apelsiner! KÖP ALPELSINER NU! Jag äter bara apelsiner i november och december för det är som godast då, om man sedan äter apelsiner i typ april(?) tycker jag det bara smakar kartong, så om ni gillar apelsiner köp nu, det är som himlen!
 
 

You see? Bakgrunden är suddig och apelsinen ligger i fokus. Jag gör framsteg, så ni inte tror att jag bara skriver att jag pluggar på om kameran, inte för någon sagt det men men!
 
Och på tal att plugga på om kameran är precis vad jag ska göra nu. Senare skulle jag och Oliver kanske till stan och så blir det pizza ikväll. Videoblogg kommer idag eller imorgon, beroende på min ork! 

HÖrs sen!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller även alla texter som skrivs på bloggen 
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


Jasmine Lundvall

Köp clementiner!! xD

Svar: Jag gillar clementiner med! Men är så jobbigt att skala så många när det är så små, apelsiner är mer mättande, hehe :3
Maria Ellinor Wikman

Jasmine Lundvall

Är proffs på att skala clementiner så för mig är det inget problem haha :D Tycker att det är jobbigt att skala apelsiner :p

Svar: Hahaha, så är det ju men gott som fan är det då!
Maria Ellinor Wikman

Robin

Ah yes, apelsiner ja. Mina värsta fiender (näst efter citronerna). För jag lyckas alltid, alltid att få apelsinjuice i ögonen xD

Svar: Man måste vara proffs för att kunna skala rätt! Jag har tränat i många år, hehe c:
Maria Ellinor Wikman

iuyt

Tror inte det var det den som kommenterade syftade på, utan mer att alla kan ta en bild på en apelsin och få fokus på den och en suddig bakgrund med en så pass bra kamera. Det är inte rocket science. Det var nog mer att om man vill få en fin bild på en apelsin/bär så krävs lite mer än bara fokus...

Svar: Jag vet inte alls varför jag svarar på det här för jag skrev Igår ett inlägg om detta. Jag håller på att försöka lära mig mer om kamerans kunskaper osv. Och för att få bakgrunden suddig och apelsinen ligga i fokus på det sättet man vill måste man använda sig av bländaren. Den skapar att bakgrunden hamnar i ofokus och att jag kan lägga fokusen vart jag vill. Om man använder automatik kan bakgrunden och förgrunden kanske inte hamna i den fokus jag ville. Men fortfarande, vad är poängen att svara då folk uppenbarligen inte läser mina inlägg..
Maria Ellinor Wikman

Robin

Jag förstod nästan det. Du är ett apelsin pro helt enkelt xD

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: