Jack Skellington

Jag kollade Nightmare before Christmas igår och tyckte den var så himla bra! Blev sjukt inspirerad av det olika figurerna så var tvungen att göra ett smink av de, hade velat göra en annan figur också men ska beställa ansiktsfärg först för är mycket färg som ska täcka stora ytor och det fungerar inte så bra med ögonskuggor då.
 
Men för den här gången skapade jag den nog mest kända karaktären Jack Skellington!
 
Mina piercingar smälte för en gångsskull ganska bra in!
 
 
 
Är i alla fall är jag ytters nöjd med sminket, det enda jag hade svårt med var näsan som jag vet borde sitta högre upp men satte den längre ner så den skulle smälta ihop med mina näsborrar och dem inte skulle förstöra helhelts uttrycket!
 
Bara för att förtydliga för dem som kanske inte är lika insatt i smink så satte jag den svarta färgen runt huvudet och på halsen för att få ett rundare ansikte och en smalare hals!
 
Lika? ;)
 
Vill också inflika att jag skulle rekomendera att se Edward Scissorhands och Sleepy Hollow om ni gillar TIm Burton filmer, är sjukt bra enligt min åsikt och dessutom är ju Johnny Depp med så hur kan det gå fel? c;
 
Mår inte så himla bra just nu så ska ta ett bad och sen laga middag.
 
Hoppas ni har det underbart, massa kramar!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller alla texter som skrivs på bloggen
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: