Kropps modifieringar - mina åsikter om det

Har ofta blivit uppläxad av mina släktingar hur farligt det är med piercingar och hur mycket jag kommer ångra att töja öronen blablabla. Jag ville bara lite kort tillägna ett inlägg där jag diskuterar det här. Skriver också lite om tatueringar för tycker det går ihop med det här.
 
 
Piercingar - det finns en viss risk med piercingar (att ångra sig ser jag inte som en risk eftersom ärren är så minimala) men har någon som tjatar om riskerna någonsin kollat på statistik? Hur ofta är det de händer att en piercing blir så där brutalt hemskt infekterad om man gör det på ett bra ställe och tar hand om det är det risken så sjukt liten. 
 
Töjningar - jag älskar töjningar, jag bryr mig inte om dem är ner till axlarna (beroende på vem som har det kan det vara snyggt!) Jag har just nu 10mm töjningar och ska nog skaffa ugnefär 15mm då jag har blivit 18. Med töjningar får man ofta höra hur man kommer ångra sig och ha hängiga fula öronsnibbar, blablabla.
Mina argument för det är först att 10mm är fortfarande nog små att det ska kunna sjunka ihop igen och om inte kan man ha små pluggar som då kommer se ut precis som örhängen. Men jag trivs 1000 gånger bättre med töjningar än öronhängen, jag kanske ångrar mig, vem vet men just nu så gillar jag det, så varför kan jag inte njuta av det?
 
Ni fick gamla bilder som ni kanske ser då jag bara har en läpp piercing på nedersta bilden.
 
Tatueringar - jag har inte ännu några tatueringar men vet att jag kommer skaffa och vill därför också snabbt skriva om det. Tatueringar är nog det som får mest skit eftersom det faktiskt är permanent. Jag har velat tatuera mig sedan jag var 6-7 år (alltså ungefär så länge jag kan minnas), jag har bara alltid vetat att jag tycker det är otroligt vackert och verkligen vill ha det, och många.
 
Sen vad man tatuerar är ju så klart viktigt. Jag tror inte på att man måste ha en mening för sin tatuering (man kan ha det) men om det blir ett tvång att ha det tror jag att personer som jag som verkligen vill ha tatueringar bara slänger ihop något och sen med tiden försvinner den meningen och man ångrar sig därför meningen till tatueringen var ganska korkad och alltid då man tittar på den minns man det. (Fattar ni? O.o)
 
Som Julia brukar säga, tatueringar är konst. Och jag anser att det inte alltid måste ha en mening med konst, det är till för att se vackert ut. Så fort jag blir 18 ska jag tatuera mig, jag har redan bestämt en ben tatuering och så hur min fulla sleeve ska se ut. Jag vet att många kommer säga att jag säkert kommer ångra mig men jag känner mig själv bäst! 

Sen till alla er som säger att det kommer vara så fult när man är gammal, vem fan bryr sig hur man ser ut då man är gammal?! Då hoppas jag att jag är rynkig, pensionerad och ligger på hawaii och skiter i allting, vem bryr sig då?
 
Kommentera om ni håller med eller tycker tvärt om! 
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller alla texter som skrivs på bloggen
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: