Flytta hemifrån på budget?

Hallådär!

Jag antar att det flesta som läser min blogg är yngre och inte ännu flyttat hemifrån så tänkte ge några tips om hur man får pengarna att räcka till maten under varje månad, i alla fall hur jag får det fungera. 

I början då jag flyttade gjorde jag inte så här men jag har märkt att det fungerar bäst för mig på det här sättet, det får pengarna att räcka mest. 
 
 
♦ Först tänker man hur mycket pengar man vill lägga på mat varje månad beroende på vad man har råd med osv. Jag och Oliver lägger 2000 kr för mat varje månad alltså 1000 kr var.
 
♦ Sen delar man upp det i veckor, alltså 500kr i veckan för oss. Det kan verka onödigt vilket vi tyckte i början men sen märkte man att pengarna inte räckte genom hela månaden. Man kände att man hade råd att köpa vad som helst då man har 2000 kr till mat och plötsligt var det fler veckor än det var pengar kvar.
 
♦ Efter det planerar vi varje söndag vad vi ska äta varje dag genom veckan. Man räknar ut vad allting kommer kosta så man vet att pengarna räcker. Som sagt kan verka onödigt jobb men då vi inte gjort det har pengarna försvunnit för fort. Och sen fortsätter vi så månad efter månad.
 
♦ Och det största tipset jag kan ge är så fort du flyttar hemifrån (om du ligger på en budget) sätt inte upp en "Ingen reklam" -skylt på din dörr det första du gör. Det hjälper jätte mycket att läsa igenom vilken mat det är rea på och kan ge idéer vad man kan äta under veckan.
 
 
Hoppas det hjälpte, nu ska jag gå och handla mat, haha! KRAM!
 
Alla bilder är fotograferade och redigerade av mig om inget annat sägs
detsamma gäller även alla texter som skrivs på bloggen 
Ta inte bilder/texter från bloggen utan lov


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: