Step by step smink

Wiho, mitt internet är slut hemma så är omöjligt att komma ut på internet över huvudtaget och precis som förra gången så får jag nytt internet i början av nästa månad alltså 1 december, tills dess kommer uppdateringen alltså vara lite upp och ner!


Stor städning i lägenheten igår (hade studiedag igår så var ledig hela dagen!) och gjorde ett "Step by step" smink, skulle göra det till en engelska läxa men tyckte jag lika gärna kunde ladda upp här med.
 
Mitt hår är blött då jag sminkar! Hade just duschat. :3
 
Börja med en primer för att ögonskuggan ska fästa bättre och jag använder en vit för att färgerna ska bli starkare. Applicera över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet.
 
(Syns inte så bra på bilden) ta en starkt gul ögonskugga...
 
Och applicera halva ögonlocket med gul ögonskugga, stanna på höjden där du känner ögats ben.
 
Ta en ljusgrön ögonskugga...
 
Och blanda ihop den med den gula så det blir en jämn övergång, men lämna en bit kvar i hörnet av ögat för den tredje och sista färgen.
 
Ta en mörkgrön ögonskugga...
 
Och applicera den så det blir en mjuk övergång till den ljusgröna.
 
Ta en svart ögonskugga...
 
Och känn efter vart ditt ögonben är och börja applicera därifrån och uppåt. Övergången mellan färgerna och den svarta ögonskuggan ska inte vara mjuk utan en skarp linje.
 
Den övre delen av det svarta ska suddas ut för en mjukare övergång mot ögonbrynet.
 
Ta en vit highlighter...
 
Och applicera den under ögonbrynet.
 
Ta samma svarta ögonskugga och applicera den nära det undre fransarna.
 
Gör en tunn svart linje av en flytande eyeliner så nära ögonfransarna som möjligt.
 
Fyll i vattenlinjen i ögat med en svart kajal penna.
 
Böj ögonfransarna om det behövs.
 
Sätt en stor mängd maskara på övre och...
 
Undre ögonfransar. Applicera lösögonfransar om ni vill! Men jag var lat. :3
 
Klart!

 
Orkade inte fotografera med min systemkamera för var svårt att hålla kameran samtidigt som jag  behövde mina båda händer till att sminka! ;3

Veckan ser ut som så här:
Idag: Handla mat sen hem och vara lat. :3
Imorgon: Plugga till samhällsprovet och vara mer lat!
Torsdag: Umgås med Becka snäcka!
Fredag: Stockholm hår och smink mässa med klassen!!
Lördag - Söndag: Obestämmt!
 
HEJRÅ!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: