Freak doll face.



Tyckte jag såg lite ut som en galen docka! Eller något liknande.. :)

För ovanlighetensskull ska jag berätta vad jag har  gjort:
Först gjorde jag grunden och satte foundation och puder och målade ögonbrynen svarta, sen kände jag efter vart mina kindben gick och fyllde i svart, målade sen långa "ögonfransar" med svart eyeliner och formade ögat på vänster sida (på bilden som ni kanske förstår) gjorde jag dem neråt och på andra sidan uppåt så det fick ett intressantare intryck. På med lösögonfransar så det blev mer 3D och inte så platt intryck! Sen tog jag och blandade en mellanbrun och svart ögonskugga för att smalna av min näsa så den fick intrycket av att vara riktigt konstgjord, sen satte jag primer och hudfärgad ögonskugga på läpparne och prickarna var med svart eyeliner! :)

Var ett av det snabbare sminken men med ett väldigt dramatiskt resultat ändå.

Tidigare idag har jag köpt två nya sportbhar, skaffat kortläsare och öronhängen och snart ska vi till mommo och grilla i finvädret, så en ganska lugn och fin dag! :)

Var nog allt för idag, hoppas ni gillar det och testar göra något liknande själv någon gång, för det här var inte så svårt alls. :)

HEJRÅ!


Anonym

Fan va fint!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: