Uppdatering och en funderare

Party party! Bloggtorka! Hela min vardag känns så ointressant så kommer inte för mig att skriva, men jag kör väl på med en liten snabb uppdatering om allting och sen en funderare.

För er som undrar min Alla heartsday var inget att nämna! Träffade inte ens Oliver låg hemma och kollade film, plugga, tvätta óch diska

Oliver har dragit till Stockholm med Nicke och hans far för att kolla Rammstein (var tvungen att kolla google för stavning, ehe) och på lördag far Matilda till Kalix så är ju en liten ensam helg för in del, i alla fall som det ser ut nu, men vafan kan göra lite skolarbete och hoppas att livet skiter ut lite regnbågar ur in bak.

Idag var det stenhårt på gymmet och fick till och med sällskap av Jossan vilket var trevligt, efteråt var jag så slut så jag skakade i armrna men det är så det ska vara, när jag kom hem blev det korvstroganoff (favoritmat!) och kolla Orange county vilket var under mina förväntningar eftersom Jack Black är med och hans filmer brukar ju vara asbra men den fungerade, sen har jag fått hjälp i kemi av min bror som nog blev lite irriterad på mig men blev jätte glad att han orkade med mig! TACK! ♥



Drar vi en linje där och så tänkte jag bara göra en kort snabb sak jag vill också ta upp..

Bög, gay osv.

Varför säger man så? Varför använder man det som ett dåligt ord för inte har jag någonsin hört någon säga "Jävla hetrosexuell du är!!!" Det har blivit något dåligt vilket jag inte förstår, nu för tiden är ju homosexuella, bisexuella, transvestiter och så vidare fullt accepterade i samhället så varför, varför, varför använder man det som något som vore dåligt? Jag tar inte illa upp då folk använder såna ord, och jag tror inte många andra heller
gör det men det är inte det som är grejen! Jag tycker bara det är onödigt att få det framstå som något dåligt.

En annan sak jag har märkt är att man nästan aldrig säger lebb, eller lesbisk eller liknande bara sådant som menar att det är två killar, vilket jag då börjar fundera om det kan vara att killar känner sig obekväm med vara medveten om det och vågar egentligen inte prata om det och använder då det som något dåligt ord bara för att omedvetet undertrycka att dem inte skulle vara homosexuell för jag tror att killar har svårare att bli accepterade då. (Förvirrande lång mening, hehe?)

Om jag ska fundera riktigt flummigt tror jag folk får svårare att acceptera alla olika sexualliteter och så vidare när ma använder det som en slags svordom. Jag ville bara ta upp att man borde tänka på det för det är ju egentligen helt kortkat, och jag tror alla håller med mig...?

Blev inte så kort och jag trallar bara på i egna funderingar men det är något att tänka på!

Ahja hejrå!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: