lösögonfransarna!

Köpte i tisdags dessa lösögonfransar från Lindex för 69 kronor. Om ni vill ha likadana sök efter sådana ögonfransar med nummer "110" med samma märke. ;)

Att applicera lösögonfransar är inte svårt och jag tror folk tjorvar till det för mycket. Först ska man klippa de så dem passar till ens egen ögon storlek.

(Ser man pilen?) Men ungefär där klipper jag, man ska klippa från den yttre delen för det trappas ju ner ju närmare ögat det kommer och om man klipper inifrån kommer det se oäkta och konstigt ut. *Förvirrande förklaring hoppas alla förstår*

Sen sminkar man sin ögonskugga och så vidare...
Man lägger på ett tunt lager lim på botten av ögonfransen.

Använd inte limmet man får med i förpackningen! Det är inte bra och det är inte fint om man är ute och sen låtsnar ena lösögonfransen. Även fast ni kanske bara har tänkt använda en gång är det alltid bra att ha.


Jag använder LashGrip som man kan köpa på Kicks. ;)


*Glad tjej*
Man kan böja ögonfransarna innan eller efter man satt på lösögonfransarna spelar ingen större roll, jag brukar variera mig. 


Sätt ögonfransarna så nära dina naturliga fransar som möjligt och de måste inte hamna perfekt så fort man sätter dem på plats.

Sätt på maskara under och över och det gör inget om det kommer på lösögonfransarna. 


Så ja. :)



Klart. Har nu fanimej lagt ner hjärta och själ på det här så ni får vara nöjda! Om det är något ni undrar kommentera bara. Hoppas ni förstod allting.

hejdå


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: